czwartek, 9 maja 2013

HISZPANIA

Witajcie. 
Tak jak obiecałam dzisiejszy post będzie poświęcony mojej wymianie uczniowskiej. Nie będę was zanudzać nieistotnymi dla was szczegółami, dlatego osoby, które chciałyby się dowiedzieć więcej o sprawach formalnych zapraszam na stronę internetową: http://www.mindyourmanners.busko.pl/pl/

Podróż zaczęła się 14 kwietnia, do  Hiszpanii dotarliśmy samolotem. To był mój pierwszy lot w życiu. Bardzo mi się podobało, to cudownie znaleźć się w chmurach i widzieć wszystko z góry.






W tym samym dniu razem z moją nową hiszpańską rodziną, wybrałam się na walki byków, corrida de toros. Nie było w tym nic przyjemnego, chyba że komuś sprawia przyjemność patrzenie na ledwo dyszące zwierzęta. Na szczęście odzywają się już głosy sprzeciwu i obrońcy praw zwierząt dążą do zakończenia praktykowania tego obyczaju.


W kolejnych dniach uczestniczyliśmy w zajęciach lekcyjnych, zwiedzaliśmy Toledo i Madryt. W czasie wolnym i wieczorami spotykaliśmy się z hiszpańską młodzieżą. Każdy był dla nas bardzo miły, widać, że zależało im na dobrych kontaktach z nami. Jednak największą rozrywką było uczenie się przekleństw. Oni uczyli nas, my ich :) Jeżeli chcecie mogę wam się pochwalić moim nowym zasobem hiszpańskich słów :D 

MADRYT 

TOLEDO



Ale  najdziwniejsze, a raczej przerażające jest to, jak wiele młodzieży pali papierosy i robi sobie skręty. I to nie tylko hiszpańska młodzież. Nawet osoby, które przyjechały z Rumuni nie oparły się pokusie i zapaliły. Najbardziej zdziwiło mnie jednak to, że nauczyciele kompletnie nie zwracają na to uwagi. Tam, młodzież pali przed szkołą, a nauczyciel nie może i nie chce zareagować, bo przecież uczeń jest po za murami szkoły…

Pomimo tego i tak świetnie się bawiłam. Wspomnienia zostają do końca życia. To naprawdę same plusy. Poznajesz kulturę, obyczaje, nawiązujesz nowe znajomości. Bardzo się cieszę, że wzięłam udział w takiej wymianie. Jeżeli macie szansę wziąć udział w takim projekcie, to nie zastanawiajcie się nawet chwili, naprawdę warto, nie pożałujecie!


Cieszy mnie również to, że we wrześniu goszczę swoją hiszpańską koleżankę. Mam nadzieję, że nie zanudzi się tu u nas i jej się spodoba :) Niestety przykro mi z powodu, że nie zobaczę się z resztą osób. Tydzień zrobił swoje i każdy z każdym się zżył.


27 komentarzy:

  1. jejku jak Ci zazdroszczę:)))
    cudowne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym tam kiedyś polecieć <3

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham Hiszpanię i bardzo Ci zazdroszczę, zdjęcia są cudne! :D
    pozdrawiam i zapraszam http://www.madamedeluxe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. O jak patrzę na te zdjęcia to przypominają mi się historię związane z moim pobytem w Toledo i w Madrycie :)
    U mnie na projekcie było tak że Hiszpanie już znali przekleństwa polski więc my ich już uczyć nie musieliśmy za to oni nas tak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku <3 HISZPANIA ! jak pięknie, zazdroszczę wycieczki ! :)

    pozdrawiam :)
    ohvictorria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne zdjęcia, zachwycają jakoscią :) zazdroszcze wyjazdu :)

    zapraszam:
    http://zovemsealex.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne zdjęcia :)
    ale aż mi się żal zrobiło tych byczków na zdjęciach.. moim zdaniem jest to znęcanie się nad zwierzętami..

    OdpowiedzUsuń
  8. zazdroszczę wyjazdu, świetne zdjęcia i na pewno świetne wspomnienia :)

    zapraszamy do nas ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazdroszczę, podróżowanie jest cudowne, a jeśli można się przy tym czegoś nauczyć - tym lepiej;)

    OdpowiedzUsuń
  10. wow zazdroszczę :) ale cudowne widoki z samolotu!

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś pięknego! Zazdroszczę wyjazdu ;)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj! Bardzo ładny blog i ciekawe notki, świetny klimat .
    Życzę miłego dnia. :)
    Serdecznie zapraszamy na nasze blogi:
    - Problemy z komputerem ? Informatyczne? Lub problem z programem? http://technicznieinformatycznie.blogspot.com/
    - Fotografia sprzęt, pasja. http://photographyismyexistence.blogspot.com/
    Mam nadzieję że również Ci się u nas spodoba.

    Pozdrawiamy !

    "Rób to co kochasz nie mimo co, lecz mimo wszystko"

    OdpowiedzUsuń
  13. piekne zdjęcia! :)
    Zazdroszczę wyjazdu!

    OdpowiedzUsuń
  14. zazdroszczę! kochana zapraszam do siebie na rozdanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wymiany uczniowskie to świetna sprawa, sama też byłam

    OdpowiedzUsuń
  16. tyle wspaniałych zdjęć! zazdroszczę;)
    Pozdrawiam i zapraszam do wzięcia udziału w konkursie na blogu!;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zazdroszczę takiej wyprawy, jeszcze nie byłam w Hiszpanii, a z miłą chęcią bym się wybrała, choć już jestem za stara na takie wymiany. Fajnie, że zaliczyłaś swój pierwszy lot samolotem i taką dłuuugą zagraniczną wyprawę. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne zdjęcia!Zazdroszczę;P
    pozdrawiam;*

    http://linde-lo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. fantastyczne zdjęcia !!!!!!!!!!
    ps.obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  20. ojeej zadroszczę ;P świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  21. wow nice photos!!!
    Maybe we follow each other ?!
    Let me know :-)

    www.YulieKendra.com

    OdpowiedzUsuń
  22. zazdroszczę Ci tej wymiany, niezwykła przygoda! ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. strasznie Ci zazdroszczę wyjazdu, to jest super doświadczenie.:)
    a tak poza tym, to świetne zdjęcia i wgl. blog.<3

    OdpowiedzUsuń
  24. super, że możesz tak zwiedzać :)
    z tymi bykami to tragedia :(
    Też obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję każdemu z osobna za komentarz :)